Friday 3 April 2009

aku kembali...mungkinkah??

tajuk di atas,lahir dr dlm lubuk hati aku..

bukan niat aku utk meniggalkan segala yg aku lalui,pernah lalui..

dan, bukanlah aku terlalu bodoh utk aku membiarkan diri ini rosak dan jauh dr rahmat-Nya..

jujurnya, sahabat, aku merindui saat mula kita berkenal..
saat kita bersama, menongkah segala..

saat itu,
bagai semuanya dapat kita lakukan...
saat itu,
aku tahu,aku tidak sendiri...
saat itu,
aku perhatikan segalanya...dan kita bersama...
saat senang atau susah..
waktu menang atau kalah...
biar penat, jauh mana, akan kita redah...
kancil hijau itu bagai kuda tak penat..
rumah rehat itu, markaz perjuangan..
bilik2 kosong di Blok C menjadi tempat kita berkumpul...
dan, An-Nur tanpa jemu menjadi 'host' pertemuan kita...

sahabat,
aku rindu saat itu..
aku ingin hidup selamanya dlm saat it...

teman,
biarlah apa yg terjadi pd ku lewat waktu ini,
menjadi sejarah,
dan pengalaman hidup ini..
tiada yg sempurna,
aku, kau dan siapa jua....

salam..
sekian,
ini shj buat ms nie..

p/s:aku akan kembali...biarlah bukan di bumi ini aku aktif..di tanah IBU aku kan kembali menapak..

4 comments:

raja hazwani aimi said...

“Nothing changes until something moves.”

mohd said...

akh.. sesungguhnya jalah hidu ini adalah sangat panjang dan melelahkan.. akan ada jatuh dan naiknya dalam hidup ini. tapi biarlah jatuh bangun kita itu berada dalam sunnah seorg pejuangNya. tiada yg mampu bertahan tanpa kekuatan ruhi yang dibekali oleh Yang Maha Kuat... Pintalah darinya.. Moga kita semua Thabat di JALAN-NYA. amiiin.. :)

tinta di rantau said...

Akhi, maafkan ana atas segala kesilapan ana terhadap nta. ana mmg bukan sahabat yang baik, namun ana tetap doakan nta trus tsabat dlm jalan yang kite pernah lalui.

nta pasti kembali. ana yakin itu dalam hati. Sahabat pun ada waktu surutnya. ingtkah ketika sahabat enggan bercukur rambut dan binatang korban walaupun diatas arahan nabi saw, kerna tidak bersetuju dgn perjanjian hudaybiah?
namun sahabat2 ini kembali kepada nabi dan meneruskan tarbiyah setelah sedar kesilapan mereka?

maafkan ana sahabat. Ana memang rakan yang tidak baik, ana menjengkelkan nta. maaf.

doakan ana agar ana berubah. jzkllh.

joegrimjow said...

slamat pulang nanti