Thursday 25 December 2008

Dari Glasgow Ke Manchester...

Menongkah perjalanan, dari Glasgow ke Manchester.
Dari bandar kebandar...

Berakhir PMS 2008,
Bermula perjalanan...

1001 kisah,
serta penceritaan...

Tinggalkan sebentar kisah PMS..
Aku ingin ceritakan kisah ini...

Dari Glasgow ke Manchester,
Aku menaiki bas, perjalanan memakan masa lebih 5 jam..
Biasala, bila dah lama sgt naik bas tu, terlelap la sebentar..

Dalam tidur ku,
Aku melawat rumah,
mimpiku igauan,
'the worst nightmare'...

bukan tak perincikan mimpi tu,
cukup sekadar, suatu yang buruk berlaku di rumah...
mimpi itu tak berakhir di sana..
saat mata tertutup di rumah Akh Rashdan di Manchester,
mimpi itu bertandang semula...
Terjaga aku saat lain terlelap di buai mimpi..

Setelah beristghfar,
aku menaip msg kpd bondadan ayah di rumah..
harap, menanti balasan yang indah dan baik hendaknya..

mimpi itu terasa betul..'real' sekali..
masih terngiang tangisan Adik Tasya (adikku yang bongsu)...

Alhamdulillah, tepat jam 4:34 am 25/12/08 waktu Manchester, aku menerima teks balasan dari ayah..
Menyusul teks dari bonda jam 12:34pm...

Syukur akuke hadratNya,
keluarga dirumah selamat dansihat...

-Moga Bermanfaat-
-Coretan hati, lembaran kasih-

1 comment:

Hafeez Kamal said...

Salam naem..

...dalam hadith rasuluLLah, kitab yang ada kat rumah kita tu, mimpi buruk, ludahkah ke kiri 3 kali ye naem :)

=)
Palestine owh Palestine...