Sunday 14 December 2008

Tulisan Buat Teman.

Semalam, aku menjemput dirimu datang ke rumah...
Niatmu, bersama untuk menjawab soalan kuiz..
Sambil itu, aku ingin kau bersama mendengar sebuah pengisian...
Agar kau jua memahami apa yang telah lama aku ingin kau tahu...

Maaf teman,
Kerna selama ini aku tidak memberitahu,
Apa yang aku tahu...
Apa yang ingin aku kongsi denganmu...

Maaf jua teman,
kerna seolah sengaja menjemputmu pada waktu sama dengan pengisian itu..
Niat ku satu, agar kau turut sama dalam perjuangan ini..

Teman, keindahan perjalanan ini tak dapat aku gambarkan..
kemanisan jalan ini tak mampu aku ceritakan..

Namun, jua tidak aku nafikan, betapa perjalanan ini sukar..

Tapi, bukankah kesusahan itu asam garam kehidupan pabila kita ingin sesuatu yang berharga kemudian hari???

TEMAN,
maaf andai selama ini kau tidak pernah melihat aku seperti semalam,
andai selama ini aku seperti menyembunyikan apa yang aku ketahui selama ini..
andai selama ini aku seolah berpura denganmu...

Teman,
perkenalan kita sudah terlalu lama,
Sejak usia masih muda, menjalani kehidupan remaja..
Jangan kau salahkan masa itu, kerna aku masih mencari siapa aku..
Jangan juga kau salahkan aku saat aku mula menjejaki ke alam dewasa, kerna aku baru menemui keindahan ini,
Jangan jua kau salahkan saat baru ku tiba di sini, kerna aku mengalami kejutan budaya...

Andai dapat ku ulang saat dan masa,
Akan ku ulang dari pertama masa ku temui mutiara,
Dan akan aku berlari ke arah dirimu, agar kau menjadi manusia pertama ku beritahu,
Tapi itu tidak mungkin berlaku!!
Kerna masa tiada dapat diputar kembali..

Oleh itu, wahai teman,
Aku minta peluang sekali lagi,
Padamkan semalam, saat aku jahil dan lalai,
Marilah bersama, mendengar dengan terbuka...

Teman, ketahuilah, aku lakukan ini kerna hanya satu,
Sayang ini hanyalah kerana ALLAH...
Mari teman, kita bebaskan diri!!!

No comments: