Monday 8 December 2008

Kembara Eidul Adha

Salam Semua..Salam Dunia..

Selamat Menyambut 'Eidul Adha buat semua..

Bangkit aku subuh tadi dalam kepenatan.. Terperanjat pon ada bile Gembo cakap dah jam 640 pg.
Hari Raya kedua aku di sini..(betol apa, first raya puasa la..)

Jujurnya, tiada rasa nak beraya sangat hari nie.. Sebab semalam dah buat makan-makan di rumah.. AKu masak roti jala..Nanti aku tulis sesuatu berkenaan itu..
Post ni nak cerita raya ku di sini..

Hukhuk...
Tak dapat nak solat raya dan berkunjung ke open house... Kelas hari ni dari jam 9 pagi berterusan sampai jam 1 ptg.. Berhenti solat, makan tengahari, aku berlari solat asar dan ke kelas bahasa..
Dan sekarang, aku di sini.. Menulis blog ni dari lecture theatre sementara menanti kelas Pharmaco lagi 35mins...

Berkorban.. Itu yang aku rasa hari ini.. Berkorban..
Memang terasa kehilangan tak dapat solat sunat raya.. Tapi itulah perngorbanan yang terpaksa aku lakukan.. Selain berkorban tak ke Malaysian Hall dan Open Hse Haji Fauzi utk menjamu makanan tradisi Melayu..

Jadi, dalam berat, dalam penat (marathon kelas) dan dalam syukur, aku bisik dalam diri.. Aku telah dapat merasai raya ini..
Bukankah namanya Hari Raya Qurban..
Itulah yang aku korbankan..

Mengapa?
Aku korbankan semua itu untuk kejayaan hari mendatang...
Semoga hari depan lebih baik, dan moga kejayaan itu dapat aku jadikan alat menyebar kebenaran...

Salam..

1 comment:

panglimaislam said...

Assalamualaikum akh Naim

Pengorbanan yang ada nilainya.
Lama x dgr cerita. Ana masih menanti kedatangan nta ke bumi mesir ni...

Salam Ukhuwwah,
Akh Abdullah